Rellotge de sol de la Torre Guillermina

XXI
    No està acabat
    BCIL
    Protecció Parcial (Número 38 del Catàleg de Béns del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal).
    Seguint l'article 25 del Títol IV de la normativa especial de les masies i conjunts arquitectònics, tots els elements ornamentals de la façana s'han de mantenir, inclosos els rellotges de sol.
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si (IPA)
    Ornamental
    8961207DG1086S0001BQ
    Jordi Montlló Bolart

Rellotge de sol d’autor, situat a l’extrem dret la façana orientada al sud-oest de la casa. És del tipus vertical declinant. Es tracta d’un rellotge esgrafiat, molt esquemàtic que recorda un personatge femení. Es compon d’un quadrant delimitat per una forma oval amb un gnòmon o estilet de vareta simple al seu interior. Resseguint aquesta forma, una sanefa de formes arrodonides delimita, en un degradat totalment simètric, els cabells.

A la part inferior, una orla en moviment amb el següent lema: “ SEMPRE ES MES TARD DEL QUÈ ET PENSES”. Els colors emprats són l’ocre molt pàl·lid pel fons, que correspon amb el de la façana i els esgrafiats en un rosa envellit.

Aquest rellotge no consta a l’ Inventari de Rellotges de sol dels Països Catalans de la Societat Catalana de Gnomònica.

Torre dissenyada per l’arquitecte Pedro Pigrau, a partir dels anys quaranta. En els esgrafiats que s’esmenten i a les fotografies del catàleg previ al Mapa de Patrimoni Cultural de Matadepera actual no s’observa aquest rellotge de sol, que sembla haver estat realitzat en la darrera rehabilitació i pintat de la façana.