Portal de la Plaça Major

Residencial
    Ajuntament de Sant Pere Sallavinera
    Núria Cabañas

Portal de mig punt adovellat amb grans carreus de pedra ben escairats. A la dovella central hi ha gravat l'any 1601 dins un cercle i al damunt un altre cercle assolellat amb l'anagrama de Jesucrist IHS.

Aquest portal antigament formava part de l'edificació de Cal Miquel. Posteriorment, degut a reparticions de propietat, va passar a ser propietat de l'Ajuntament de Sant Pere Sallavinera. Actualment dona accés a la casa de Cal Pastoret.

AAVV. (1997): Inventari del patrimoni arquitectònic de Catalunya. L'Anoia. Volum 7. Generalitat de Catalunya. Departament de Cultura. Barcelona.
    Inventari del Patrimoni Cultural Immoble de Catalunya. Patrimoni Arquitectònic del terme municipal de Sant Pere Sallavinera. Departament de Cultura i Mitjans de Comunicació. Generalitat de Catalunya.