Pont de la riera Lluçanès
Lluçà

Osona
    Sector central del terme municipal
    A la carretera BV-4341, punt quilomètric 11'300

Obra civil
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Sí, IPIC. 24.361.041
    Diputació de Barcelona. Rambla de Catalunya, 126. 08008. Barcelona
    Jordi Compte i Marta Homs

El pont de la riera Lluçanès està situat a mig camí entre Lluçà i el nucli urbà de Santa Eulàlia de Puig-oriol, en la carretera BV-4341 i sobre la riera Lluçanès, al sud del molí de Puig-oriol. Es tracta d'un pont de grans dimensions que creua la riera Lluçanès i per on passa la carretera BV-4341. Està bastit amb murs de maçoneria de pedra i voltes de formigó armat. Consta de tres ulls d'arc de mig punt, el central dels quals, de majors dimensions, assoleix una alçada que sobrepassa els 20 metres i una amplada propera als 25 metres. Els dos ulls laterals són de menors dimensions, amb una amplada d'uns 10 metres i una alçada que si bé no supera la de l'ull principal, també és notable. La llargada total del pont és d'uns 90 metres i l'amplada de pràcticament 10 metres.

Al fons fotogràfic municipal de l'ajuntament de Lluçà es conserva una fotografia de la construcció del pont. El pont està inclòs dins l'inventari de pont i pontons de la Diputació de Barcelona amb el codi: PO03760. La tercera imatge s'ha extret de l'Inventari del Patrimoni Industrial de Catalunya.

El pont va ser construït als voltants de l'any 1965, durant la construcció de la carretera que uneix Santa Eulàlia de Puig-oriol amb Lluçà.

Inventari del Patrimoni Industrial de Catalunya. Lluçà. Museu de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya. 1998. Fitxa tècnica. Codi PO03760. Inventari de pont i pontons. Diputació de Barcelona.