Pedra de Molí a la Plaça Major
Òdena

Anoia
    Plaça Major
    En un dels jardins de davant de l'Ajuntament

Patrimoni moble
    Element urbà
    Modern
    XVIII-XX
    Molt erosionada
    Ornamental
    Ajuntament d'Òdena. Plaça Major, 2
    Josep-Vicenç Mestre i Casanova

Pedra calcària emprada per moldre olives. Correspon a la sotamola o solera del molí, de planta circular, damunt la qual rodava una mola que premsava les olives. Conserva a la part superior el canal per on devallava l'oli fins als dipòsits on es decantava.

Pedra procedent de l'antic molí existent a can Serra, dins del recinte fortificat del castell d'Òdena. No podem afirmar amb seguretat que es tracti del molí que apareix documentat al segle XVI. A partir d'aquesta centúria la família dels Serra van passar a ser propietaris també de l'heretat dels Calvet mitjançant carta de compra efectuada l'any 1585; ambdues famílies tenien casa dins del recinte del castell. La compra no va incloure el molí que des de 1582 el tindrà Antoni Roca del mas Roca de la Pedrissa: el 1587 el va retornar a Gabriel Calvet per 79 lliures.
    Amb motiu de la remodelació i urbanització de la Plaça Major la pedra de molí es va instal·lar en un dels jardins, tot incorporant la data de les obres: Plaça Major 1969