Palmera datilera (Phoenix dactylifera) de la Pl. Ajuntament
Sitges

Garraf
    Pl. Ajuntament (Centre Poble)

Patrimoni natural
    Espècimen botànic
    Sense data
    O.M. d'espais verds i de l'arbrat. Febrer 2007
    Ajuntament de Sitges. Plaça de l'Ajuntament s/n. Sitges-08870
    Conxi Rodríguez

Original d'Aràbia i nord d'Àfrica, pertany a la família "Arecaceae". Té un tronc prim i esvelt de color marró grisós amb fulles grans d'uns 3 a 4 metres de llargada i fortament dividida, de color verd grisenc que broten a finals de primavera. La floració en raïm que es produeix a finals de la primavera i té la flor de color groc. Els dàtils de color taronja i neixen a la tardor.
    Resistent a primera línia de mar, a la contaminació urbana i industrial. Té un creixement lent i una longevitat elevada. És adient per fixar dunes. El fruit és apreciat en gastronomia.
    Té una alçada de 19 mts. L'estat sanitari és bo.

És singular per l'alçada, les dimensions, l'estat sanitari, l'estètica, funcionalitat i situació. Element vegetal distintiu per la seva alçada a la plaça de l'Ajuntament. La expectativa de vida és normal i la situació és bona.

Catàleg d'Arbres singulars. Àrea de Territori i Medi Ambient. Ajuntament de Sitges