Habitatge al carrer de l'Església, 11
Rupit i Pruit

Osona
    Carrer de l'Església, 11
    A la banda de migdia del nucli urbà, sota el cingle on s’ubica la vila de Rupit
    832 m.s.n.m

Edifici
    Modern
    Popular
    XVII
    Dolent
    Tant la banda de llevant com la de tramuntana estan força enrunades
    BCIL
    Catàleg de béns a protegir de Rupit i Pruit
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPA 23439
    Residencial
    Ref. Cad.: 5727218DG5552N
    Adriana Geladó Prat

Edifici aïllat de planta més o menys rectangular, format per tres cossos adossats i en estat ruïnós. Presenta una coberta de teula àrab de dos vessants, amb el carener perpendicular a la façana principal i un ràfec de llates i mènsules de fusta. Està distribuït en planta baixa i dos pisos, amb la façana principal orientada al sud-est. El portal d’accés principal és d’arc de mig punt adovellat, gravat amb l’any 1661 i amb els brancals bastits amb carreus de pedra. Damunt seu hi ha un finestral d’obertura rectangular, amb els brancals bastits amb carreus de pedra i la llinda plana. La resta d’obertures de la construcció es corresponen, majoritàriament, amb finestres rectangulars emmarcades amb carreus de pedra, les llindes planes i els ampits motllurats. Destaca una galeria situada al nivell superior, força deteriorada. Es conserva, parcialment, el sostre embigat que la cobria.

La construcció està bastida en pedra sense treballar de diverses mides, disposada de manera regular i amb un revestiment arrebossat i emblanquinat que cobreix els paraments, tot i que degradat. Les cantonades estan embellides amb carreus ben escairats.

Altres noms relacionats amb l'edifici: cal Vicari.

CROSAS, Carles; SOLÀ, Joan; DOMINGO, Gemma (2014). Catàleg de béns a protegir. Text refós. Pla d’Ordenació Urbanística Municipal de Rupit i Pruit. Consultat 12 novembre 2020, des de https://dtes.gencat.cat/rpucportal/ Núm. identificació U11.