Font i parc de l'Espadaler
Sant Quirze de Besora

Osona
    Parc J.M Espadaler
    Al parc del mateix nom situat al costat de la riera de Cussons en un indret ombrívol sota una verneda i a l'entrada oest de la vila.

Obra civil
    Any
    Ajuntament de Sant Quirze de Besora
    Zona molt freqüentada pels habitants de Sant Quirze on hi acudeixen sovint degut a la proximitat al nucli urbà i la frescor del lloc. La font es troba a dins d'un parc amb taules i bancs per seure i menjar.Gaudeix del manteniment dels serveis de neteja municipals.
    A dins d'un paratge urbà al costat de la llera del torrents de Cussons
    Obert
    Lúdic
    Ajuntament de Sant Quirze de Besora
    Pere Cascante i Torrella

Font situada a dins del paratge de la font de l'Espadaler. la font es troba al fons del parc en un lloc ombrívol i fresc ja que hi ha plantada una extensa verneda de pollancres i salzes. La font es troba contaminada. S'hi accedeix per unes escales de pedra que ascendeixen al naixement de l'aqüífer natural voltat de parets de pedra amb el broc. Al seu voltant hi ha taules bancs i llocs per seure. Es troba en molt bon estat.

Font que malgrat tingui la seva aigua contaminada es troba situada en un paratge de gran bellesa al costat de la riera de Cussoms a la sortida del poble de Sant Quirze en direcció a Berga. L'indret es troba molt cuidat. Es troba inclosa dins de l'itinerari senyalitzat de les fonts urbanes de Sant Quirze de Besora que recorre totes les fonts del municipi.

Es tracta d'una font d'origen natural en un paratge a tocar la riera de Cussoms. Aquesta font d'origen privat i a mans de la família Espadaler va fer cessió al municipi d'un terreny de 3825 m2 l'any 1990 i a canvi es va demanar que es posés un monòlit amb el nom del seu pare.

AJUNTAMENT DE SANT QUIRZE DE BESORA. Un passeig per les fonts urbanes de Sant Quirze de Besora

MASNOU, JOSEP, 2019. Fonts de Llegenda  a programa de la Festa Major. Ajuntament deSant Quirze de Besora, 2019

www.https://fontsaigua.wordpress.com