Font de la Sagrada Família
Sant Quirze de Besora

Osona
    Carrer Mestre Quer S/N
    Al parc del Mestre Quer al costat de la zona poli esportiva municipal mirant al damunt del Ter i al costat de l'escola Segimon Comas.

Patrimoni moble
    Element urbà
    XX
    Any
    1964
    Caixa de Manlleu
    Font situada al costat de la zona poliesportiva, parc infantil i piscines i també al costat de l'escola Segimon Comas. Està molt ben cuidada i integrada al paisatge urbà
    Ornamental
    Ajuntament de Sant Quirze de Besora
    Pere Cascante i Torrella

Font integrada al paisatge urbà i en una zona esportiva municipal al costat de les escoles i institut públics. Presenta una estructura més aviat monumental i aixecada al final d'una avinguda que mira al Ter i formada per un pedestal de còdols de riu on hi ha el broc de la font al centre amb la pica en forma de petxina i amb un acabat trilobulat al centre del qual hi ha un medalló de la sagrada Família esculpida en alt relleu i als seus laterals una placa amb el nom de la font i a l'altre costat una altra amb la inscripció de "DONACIÓ DE LA CAIXA DE MANLLEU"  amb el símbol d'una guardiola corresponent a aquesta caixa. Tant l'acabat de la font com també els murs que la formalitzen estan realitzats en còdols de riu, units amb ciment Pòrtland.

La font forma part del paisatge urbà en una zona de lleure i esbarjo.

La font va ser inaugurada el 17 de maig de 1964 per l'alcalde de la població Francisco Paniego i la benedicció del rector Joan Plans. Va ser subvencionada per la Caixa de Manlleu, rep el nom de la Sagrada família per honorar la patrona de les Caixes. La inauguració es va completar amb una plantada d'arbres (avets, savines, salzes, acàcies, arces...). Està situada davant de les escoles, al costat de la pista poliesportiva, parc infantil, piscines i pavelló municipal d'esports.

AJUNTAMENT DE SANT QUIRZE DE BESORA. Un passeig per les fonts Urbanes de Sant Quirze de Besora

MASNOU JOSEP, Fonts de llegenda. Ajuntament de Sant Quirze de Besora. Programa de la Festa Major.. any 2019

wwww. https:// fontsaigua.wordpres.com