Fons documental de l’Arxiu Municipal de Fogars de La Selva
Fogars de la Selva

    Plaça de la Vila s/n
    48

    Coordenades:

    41.7351
    2.67141
    472674
    4620418
    Número de fitxa
    08082 - 83
    Patrimoni documental
    Tipologia
    Fons documental
    Contemporani
    Segle
    XIX-XXI
    Estat de conservació
    Bo
    Protecció
    Legal i física
    Inexistent
    LLEI 9/1993, de 30 de setembre, del patrimoni cultural català (DOGC núm. 1807, d'11.10.1993).
    LLEI 10/2001, de 13 de juliol, d’arxius i documents (DOGC núm. 3437, de 24.7.2001).
    Accés
    Restringit
    Científic/Cultural
    Titularitat
    Pública
    Ajuntament de Fogars de La Selva (Plaça de la Vila s/n - 08495 )
    Autoria de la fitxa
    Jordi Montlló Bolart

    L’arxiu municipal de Fogars de la Selva conté bona part dels fons que integren el patrimoni documental del municipi. La part més important és la dels fons generats per les diferents administracions municipals al llarg de la història, però també aplega fons d’institucions, fons d'entitats i fons personals, i recull els testimonis documentals que els ciutadans i les entitats locals hi vulguin dipositar.

    El quadre de fons aplega la informació bàsica del conjunt de fons i col·leccions del Arxiu Municipal de Fogars de la Selva:

    01 Administració general

    02 Hisenda

    03 Proveïments

    04 Serveis Socials

    05 Sanitat

    06 Obres i urbanisme

    07 Seguretat pública

    08 Serveis militars

    09 Població

    10 Eleccions

    11 Ensenyament

    12 Cultura

    13 Serveis agropecuaris i medi ambient

    14 Col·leccions factícies

     

    Actualment s'està acabant de treballar en l'aplicació d'un nou quadre de classificació segons el model de quadre de classificació per ajuntaments i consells comarcals desenvolupat per la Generalitat de Catalunya.

    Horaris de consulta: de dilluns a divendres de 9:00 a 14:00 h.

    Consultes i informació: 972 864973 o  fds.ajuntament@diba.cat

    Servei d’Arxiu Municipal de Fogars de la Selva és el servei de l'ajuntament destinat a l’organització, classificació, conservació i difusió del patrimoni documental local. El servei gestiona els documents que provenen de les oficines municipals i són d’utilitat per a l’administració municipal i per garantir els drets dels ciutadans, els documents de conservació permanent, i fons i col·leccions de particulars, entitats i organismes vinculats al municipi de Fogars de la Selva.

    La documentació municipal ha estat sempre conservada en les dependències de l'ajuntament. En els anys 2006-2007 es va realitzar una primera actuació arxivística a través de l’Arxiu Comarcal de la Selva, per part de Neus Puig Amat. L’any 2016 es va fer una segona fase d’actualització, per part de David Molet Guitart, també a través de l'Arxiu Comarcal de la Selva. El 2017 l’ajuntament s’adherí al programa de Manteniment de la Xarxa d’Arxius Municipals de la Diputació de Barcelona.Els serveis que ofereix són:

    • Consulta de fons
    • Reprografia
    • Assessorament a arxius d'entitats i associacions
    • Suport a la investigació