Festa de Corpus Christi

Aiguafreda

Patrimoni immaterial
    Manifestació festiva
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    IPEC 905692 i 904917/ IPEM 498
    Obert
    Sense ús
    Ajuntament d'Aiguafreda. Pl. Ajuntament, 1
    Marta Lloret Blackburn- Antequem, S.L.

La festa de Corpus es celebra cada any a Aiguafreda amb el tradicional ofici solemne i la processó. La missa es celebra la tarda de diumenge, que va precedida per la processó. Al capdavant d'aquesta el mossèn porta la custòdia sota tàlem, acompanyat dels infants que han fet la comunió el diumenge abans. La comitiva transcorre pels principals carrers del poble, que han estat engalanats amb catifes de flors i domassos als balcons el matí del mateix dia.

S'han unificat les dues fitxes de l'IPEC "Corpus Christi" i "Processó de Corpus" en una de sola.

La festa del Corpus s'ha celebrat a Aiguafreda de forma ininterrompuda durant tot el segle XX. Antigament es feien les enramades, en què les cases i els carrers es guarnien amb rams i es col·locaven altars al carrer. Des de mitjans del segle XX es van fer diverses variacions en la festivitat, com és la incorporació de catifes de flors o catifes de dibuix. Després d'uns anys sense fer-se les catifes, l'any 1999 va recuperar-se la tradició.

Inventari del Patrimoni Etnològic de Catalunya. CPCPTC. Generalitat de Catalunya. Inventari del Patrimoni Etnològic del Montseny (1995-1999). MEMGA - CPCPTC.