El Sant Crist de Vilassar
Vilassar de Dalt

Maresme
    Al capdamunt del torrent de les tartanes

Jaciment arqueològic
    Romà
    II aC-VdC
    es desconeix per manca de dades l'abast real d'aquest jaciment.
    Pla Especial Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Vilassar de Dalt
    Número inventari Generalitat i altres inventaris
    Si (1258 CC.AA)
    Productiu
    08213A006000200000JO
    Jordi Montlló Bolart

La Carta arqueològica de la Generalitat situa aquest jaciment entre els termes de Vilassar de Dalt i Vilassar de Mar, al voltant del Camí del Mig, en la cruïlla amb el Torrent de les Tartanes, en l'indret conegut per la capella del Sant Crist o "Cristo". La major part de la zona està coberta per hivernacles i naus diverses. Però Marià Ribas (1952) hi situa una "vil·la romana amb una necròpolis d'incineració i sitges d'enterrament al voltant ". Marta Prevosti (1981) amplia la informació donada per M. Ribas i diu que es va documentar ceràmica comuna romana, àmfores, dolies, enterraments de teula, un enterrament en urna cinerària feta a mà i un fragment d'opus signinum.

Es desconeix l'emplaçament actual de tot aquest material. Marià Ribas no aporta cap informació sobre l'excavació o extracció dels materials.

Jaciment descobert per Marià Ribas.

AJUNTAMENT DE VILASSAR (1999). Pla Especial del Patrimoni Arquitectònic i Ambiental de Vilassar de Dalt.
    ESTRADA, Josep (1969). Vías y poblamiento romanos en el Área Metropolitana de Barcelona. Barcelona. Comisió Provincial de Urbanismo (Publicación 27); 74.
    GENERALITAT DE CATALUNYA (1983). Inventari del patrimoni arqueològic del Maresme. Vilassar de Dalt. Departament de Cultura de la Generalitat. Barcelona.
    OLESTI i VILA, Oriol (1995): El territori del Maresme en època republicana (s. III - I aC.). Estudi d'arqueomorfologia i història. Premi Iluro 1994. Caixa d'Estalvis Laietana. Mataró.
    PREVOSTI, Marta (1981). Cronologia i poblament a l'àrea rural d'Iluro. Caixa d'Estalvis Laietana. Mataró, pàgs. 133.
    RIBAS, Marià (1952). El poblament d'Ilduro. Institut d'Estudis Catalans, Barcelona; pàg. 92