Dies de tinta i pólvora
Granollers

Vallès Oriental
    Carrer Josep Umbert, prop de la rotonda en la confluència amb el Passeig de la Muntanya
    A la zona d'eixample de Granollers

Patrimoni moble
    Element urbà
    Any
    Ricard Geladó
    Difícil
    Ornamental
    Ajuntament de Granollers
    Jordi Piñero Subirana

Mural de l’artista Ricard Geladó sobre planxes d’alumini que va quedar exposat a les parets junt a les vies de tren de rodalies del pont de la Carretera de la Roca. Està dedicat a Hélios Gómez, i va formar part del projecte “Incívics”. L’obra mesura 6 x 24 m, i es troba situada al mur formigonat vora el pont de la via.

L’Ajuntament de Granollers va organitzar l’any 1999 una exposició artística en diferents espais públics de la ciutat sota la denominació Música per a camaleons Incívics. Dins d’aquest projecte, Ricard Geladó va fer una composició basada en els dibuixos que constitueixen la carpeta “Días de ira de Helios Gómez de 1930”. Helios Gómez Rodríguez (Sevilla, 1905 - Barcelona, 1956) va ser un pintor, cartellista i poeta, membre de les avantguardes culturals barcelonines de principi del segle xx.