Col·lecció del Material de Rubió al Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia
Rubió

Anoia
    Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia. C. del Dr. Joan Mercader. 08700 Igualada

Patrimoni moble
    Col·lecció
    Edats dels Metalls
    Ibèric
    Romà
    Medieval
    -2000 aC / XIV dC
    Legal i física
    Llei 9/1993 del patrimoni cultural català
    Restringit
    Científic/Cultural
    Ajuntament d'Igualada
    Núria Cabañas. Web Cultura, SCP.

El Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia s’hi conserven elements provinents de l’àmbit litúrgic i també material arqueològic extret de diversos jaciment arqueològics.De l’àmbit litúrgic es conserven dos fragments de guardapols pertanyents al retaule de Rubió, un d’ells amb dues rosetes de quatre pètals i al mig l’escut dels Boixadors, de l’últim quart del segle XIV. De l’àmbit eclesiàstic també hi ha dipositat quatre hostiers, que corresponen a quatre motlles per fer les hòsties de forma oval, possiblement d’època moderna. El material arqueològic dipositat el meu prové dels jaciments arqueològics de la balma sepulcral de Torredenuça, de Carosa, dels Queixals del Mercader, del Castell de Rubió, del camí de Pedrafita a Rubió, de prop de Cal Benet, de l’Estació romana del Pla de Rubió, del Cau de la Sepultura, del fons de cabana de Torredenuça, de Sant Pere d’Ardesa, de Santa Maria de Rubió, del sepulcre megalític de les Maioles i del dolmen dels Tres Reis.

El Museu de la Pell d'Igualada i Comarcal de l'Anoia fou creat l’any 1954 i ocupa dos edificis, l’antiga fàbrica de Cal Boyer i l’antiga adoberia de Cal Granotes. Des de l’any 1996 és una secció del Museu Nacional de la Ciència i de la Tècnica de Catalunya. El recorregut expositiu està basat en la indústria igualadina, basada en la manufactura de la llana i el cuir.