Casa Raurés
Capellades

Anoia
    Carrer Sant Francesc, 79 - 81
    Eix viari nord-sud del costat de llevant
    del casc antic

Edifici
    XIX-XX
    BCIL, PGOU 1986
    Residencial
    0785122CF9908N
    Juan Garcia Targa

Casa entre mitgeres, de planta baixa, dos pisos i golfes, amb coberta de teula corba a dues vessants amb el carener paral·lel a la façana; la vessant del carrer recolza en una cornisa, canal i té els baixants empotrats des de la planta golfes. La façana està composada simètricament segons tres eixos, amb obertures de proporció vertical tancades amb persianes de corda. Els balcons, el de la primera planta corregut a l'ample de la façana, estan protegits amb baranes de ferro forjat de brèndoles verticals en reganyol. La composició vertical de les obertures queda emfasitzada per les quatre pilastres amb capitell jònic, des del forjat de la planta baixa fins el de la segona planta. Les obertures de la planta baixa han estat modificades. El parament de façana està arrebossat.

Edifici representatiu d'arquitectura d'autor de finals del segle XIX, principis del segle XX.

Segons la Matriu Cadastral realitzada el 1851 per l'agrimensor Rómulo Zaragoza, l'espai ocupat per aquest edifici es trobava encara sense edificar. La datació de la seva construcció s'hauria de situar a la segona meitat del segle XIX. El 1906, els llavors número 81, 83 i 85 del carrer Sant Francesc eren propietat de Ramona Raurés i de Casanoves que va efectuar reformes l'any 1915.

Els dos immobles foren adquirits l'any 1924 per Albert Alegre Bisbal i posteriorment la casa va tenir altres propietaris.

GARÇON, Sofia. 2009 (segon semestre). "Els Rauréz, notaris de Puigcerdà. Un cas de desheretament al s. XVIII?", Ker. Revista del grup de recerca de Cerdanya, n. 2, pp. 42-48.

GUTIÉRREZ I POCH, Miquel. En premsa. "El segle XIX: declivi econòmic i tensions polítiques", Història de Capellades. Coordinada per M. Gutiérrez (títol provisional).

MUSET PONS, Assumpta. En premsa. "Capellades (època moderna) (segles XVI-XVIII): de la marginalitat al desenvolupament", Història de Capellades. Coordinada per M. Gutiérrez (títol provisional).

PASCUAL I DOMÈNECH, Pere. "El singular farmacèutic i usurer Francesc de Paula Rosés" (treball inèdit i en versió preliminar).

SPAL, Diputació de Barcelona. 2010. Inventari del Patrimoni Històric, Arquitectònic i Ambiental Capellades (4 Vols). Bosch i Planas, Andreu; Lacuesta Contreras, Raquel; Cuspinera i Font, Lluís; Vilamala i Aliguer, Imma; Gutiérrez i Poch, Miquel i Sabatès de Hita, Gemma

TÉRMENS I GRAELLS, Miquel. En premsa. "El segle XX: compromís, violència i redreçament econòmic", Història de Capellades. Coordinada per M. Gutiérrez (títol provisional).

ARXIU HISTÒRIC COMARCAL DE L'ANOIA

ARXIU MUNICIPAL DE CAPELLADES