Casa J. Ferret i de Querol

Eclecticisme
    XIX
    Any
    El Pla Especial estableix la conservació de la façana amb reordenació de la planta baixa; es permet fer obertures a la façana lateral que dóna al corraló de Can Falç.
    Pla Especial, 187. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62275DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici construït a dos vents, que disposa d'un únic frontis que obre al c/ Parellades, on desenvolupa un alçat de tres plantes (pb + 2p) amb dues obertures en cadascuna d'elles. En general, el tractament formal dels elements arquitectònics s'emmarca estilísticament dins de l'eclecticisme. A la planta baixa se situen els accessos als locals comercials que ocupen aquest ras; actualment està molt desvirtuada respecte al que degueren ser les seves característiques inicials. En el pis principal figuren dos balcons conformats per volades realitzades amb llosanes de pedra de perfil recte. Les baranes són de ferro, de fundició, i estan decorades amb reganyons. Pel que fa a les obertures, de forma rectangular, els brancals estan constituïts per pilastres que culminen amb capitells mixtes. A la zona de la llinda es desenvolupa un fris decorat amb rosetons en els seus extrems, per sobre del qual s'identifiquen dentellons i una cornisa de motllura ondulada, coronada amb antefixes, que es perllonga en tota la cota del forjat. En el segon pis es localitzen dues finestres, amb els brancals conformats per pilastres. Finalment, el coronament consta d'un fris amb decoració floral, en el que se situen també els permòdols que suporten la darrera cornisa de la façana, per sobre de la qual se situa la barana d'obra del terrat transitable.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció V. Forma part del Conjunt 12 que inclou diferents exemples d'arquitectura sitgetana representativa del segles XVIII i XIX i altres construccions més recents, però significatives com a fites urbanes del centre de la vila.

COLL, I. (2001) "Arquitectura de Sitges. 1800-1930". Sitges Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)