Camí del Mig de ponent
Alella

Maresme
    A l'oest del terme municipal

Obra civil
    Catàleg Patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental (2010)
    varis propietaris
    Jordi Montlló Bolart

Camí d'interès històric que comença davant la Creu de Pedra, tot i que en el POUM el fan començar davant les pistes d'atletisme, i s'adreça en direcció oest cap a Tiana.
    El primer tram és un carrer ample urbanitzat i asfaltat, amb cases al marge septentrional i horta al marge meridional. Comença amb una lleugera pendent descendent fins arribar al Torrent de Sistres. Les pistes municipals d'atletisme J.M. Pareras queden al costat sud del camí. Ara, aquest, s'estreny considerablement i el pendent es torna ascendent. En aquest tram, els marges laterals són molt alts. Les terres septentrionals corresponen a l'hort d'en Pasqual.
    El límit municipal amb Tiana es troba a pocs metres abans d'arribar el torrent de Vallcirera.
    La seva distància marcada en el plànol del POUM , tenint en compte el relleu és de 334,49 metres.

Les UTM del punt inicial són: x = 441271; y= 4593365; z=90
    Les UTM del punt final són: x = 440953; y= 4592732; z=72

Aquest camí està documentat en un plànol de l'Instituto Geográfico y Estadístico de l'any 1914, amb el nom de Camí baix de Tiana o de la Creu; fent referència a la Creu de Pedra.

AJUNTAMENT D'ALELLA (2010). Catàleg patrimoni històric, artístic, cultural i mediambiental; dins el Pla d'Ordenació Urbanística Municipal d'Alella.
    INSTITUT CARTOGRÀFIC DE CATALUNYA (1914). Mapa planimètric d'Alella 1:25.000. Còpia feta pel Servei Geogràfic de la Mancomunitat de Catalunya.