Camí de Gran Recorregut GR-7

Obert
    Lúdic/Cultural
    Ajuntament de Rubió. Plaça de l’Ajuntament s/n
    Núria Cabañas. Web Cultura, SCP.

El GR-7 correspon a un sender de gran recorregut que transcórrer l’est i sud-est de la Península Ibèrica. A Catalunya entra per la Farga de Moles i segueix cap a la Seu d’Urgell vorejant la serra del Cadí fins a Tuixén. Ascendeix fins el Coll de Jou, baixa cap a Sant Llorenç de Morunys passant per Solsona i el Santuari del Miracle fins a Pinós. Des d’aquest punt segueix fins a Sant Pere Sallavinera, Rubió, Bellprat, puja fins la serra de Miramar i caixa a La Riba. Continua per Mont-ral fins a Colldejou; baixa per Tivissa, Rasquera i Benifallet seguint l’Ebre. Des de l’Ebre puja fins els Ports de Beseit i finalment s’endinsa a la Comunitat Valenciana. Al seu pas per Rubió té dues etapes, la 10 i la 11. L’etapa 10 passa és des de Sant Pere Sallavinera al refugi del Mas del Tronc i l’etapa 11 des del Mas del Tronc a la N-II a Jorba passant per El Puig, Can Alzina, Cal Codinelles i Cal Pallerols.

La fitxa s'ha omplert amb les dades de la fitxa 020.BAMP de l'esborrany del Pla Especial Urbanístic de Protecció del Patrimoni i del Catàleg de Béns Arquitectònics, Històrics i Ambientals de Rubió, coordinat per Imma Vilamala i gestionat pel Servei del Patrimoni Arquitectònic Local de la Diputació de Barcelona.

Forma part del sender europeu E-4 que va des de Tarifa fins Esparta.