C/ de les Ànimes, 12-16

Conjunt arquitectònic
    Modern
    XVIII
    El Pla Especial insta a la conservació dels buits existents i dels coronaments. En els tres casos es permet afegir un segon pis, reculat 3 metres del pla de façana.
    Pla Especial. 34. 2006
    Residencial
    Ref. cad.: 62202DF0606S
    Núria Nolasco Azuaga.

Es tracta d'un conjunt de tres cases, cadascuna de les quals presenta dos nivells d'alçada (pb + 1p). Constitueixen un conjunt interessant pels materials, les solucions constructives i les tipologies emprades.
    La casa núm. 12 és la que presenta un millor estat de conservació; en la planta baixa consta del portal d'entrada i d'una finestra del tipus "quarto de reixa", mentre que el segon pis mostra dues finestres quadrangulars. Destaquen el ràfec i la tortugada de la coberta de teules.
    Pel que fa a la casa núm. 14, aquesta presenta únicament una porta a la planta baixa i un balcó ampitat en el pis superior; les dues obertures es troben alineades en la banda dreta de la façana. A nivell formal, cal mencionar únicament la barana metàl·lica del balcó, decorada en el centre amb motius vegetals. El coronament conserva part del ràfec, però la tortugada ha estat anul·lada; la coberta de teules sembla haver estat substituïda per un terrat pla probablement no transitable.
    Pel que fa a la casa núm. 16, actualment es troba en procés de reforma, probablement consistent en la remunta d'un pis. Presenta dues portes en la planta baixa, la principal amb la llinda i els brancals de pedra, mentre que la més petita ha estat transformada en finestral i disposa d'una reixa metàl·lica. El pis superior consta de dues finestres.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquests edificis disposen del tipus de protecció V. Estan catalogats com elements de tipus A.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)