C/ de l'Aigua, 10 - C/ Sant Domènec, 8

Edifici
    XIX
    Any
    Segons el Pla Especial, cal mantenir estrictament la façana principal. Es permet la reorganització de les obertures del frontis lateral.
    Pla Especial, 21. 2006.
    Residencial
    Ref. cad.: 62228DF0605N
    Núria Nolasco Azuaga

Edifici a dos vents que presenta tres plantes en alçat (pb + 2p). La façana principal obra al c/ de l'Aigua i és la que mostra menors dimensions, amb una única obertura en cada nivell, corresponent a una porta en la planta baixa i dos balcons en els pisos superiors. La volada dels balcons -conformada per llosanes de pedra- disminueix la seva amplada a mida que la finca guanya alçada. De la mateixa manera, se simplifica el programa decoratiu de les baranes metàl·liques que, en el pis principal, consisteix en un sòcol de volutes confrontades i en un registre de volutes simples situat sota el passamà, tot seguint un model clarament emmarcable a mitjans del segle XIX.
    La façana lateral presenta una distribució irregular de les seves obertures, que no estableixen eixos verticals clarament definits. En la planta baixa s'identifiquen dues portes i dues finestres i es combinen les llindes rectes i d'arc de mig punt; no falta el tradicional finestral de "quarto de reixa". Els balcons dels pisos alts continuen mostrant la volada de pedra decreixent i s'alternen amb finestres quadrangulars amb les llindes i els brancals d'obra.
    El coronament del frontis presenta una cornisa motllurada i la barana d'obra del terrat, probablement transitable.

Segons els Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges, aquest edifici disposa del tipus de protecció V. Forma part del Conjunt 5 que inclou els casals gòtics situats en l'interior de la muralla i sobre d'ella, els edificis dels carrers de l'Aigua, de Barcelona i les cases del carrer Major situades a l'antiga entrada a la vila.

Pla Especial de Protecció del Patrimoni Arquitectònic i Catàleg del Municipi de Sitges (2006)