Bassa de la Casa Nova d'en Pibernat

Productiu
    Ref. cad.: 001A00014
    Jordi Montlló Bolart

Bassa de planta rectangular que recull l'aigua d'una mina natural. Està coberta per una esplèndida volta de maó pla que suporta alhora una feixa de conreu, esglaonant el desnivell. L'aigua de la bassa és de bona qualitat ja que hi creixen multitud de cap-grossos. Al seu davant s'estén una altra feixa de conreu continguda per un imponent mur de paredat, travat per dos grans contraforts situats per damunt del mateix torrent.Es tracta d'una obra de considerables dimensions, tenint en compte la dificultat que comporta el lloc on està ubicat i el rendiment potencial.

Possiblement es fes a principis de segle XX, conjuntament amb la reedificació de la casa.

CASALS i COLL, Gaspar (2006). Noms de lloc d'Arenys de Munt, a Fulls arenyencs de cultura, núm. 10, abril de 2006. Ajuntament d'Arenys de Munt, pàg.39.
    EGAM, S.L (1998). Inventari d'elements d'interès del municipi d'Arenys de Munt: fonts i elements naturals. Inèdit.
    FONFRIA, C; OLLER, M. I RODRÍGUEZ, J.L. (1992). Les fonts naturals d'Arenys de Munt. Col·lecció La boia negra núm. 6. Col·lectiu pel Museu Arxiu d'Arenys de Munt, pàg. 26.